Köp- och leveransvillkor

Minimiorder
Minimiorder är 59 kr inklusive moms.

Priser

Moms ingår i priset med f.n. 25%.
 
Betalningsalternativ
Klarna
Med Klarna kan du betala med kontokort eller Internetbank eller Klarna faktura. Mer information om Klarna finns på www.klarna.se.

Leveranstid
Normal leveranstid är cirka 2-10 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.
 
Leveranssätt
Vi skickar beställningar med Schenker 
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
 
Frakt
Fraktkostnaden för alla beställning är 69kr.
 Obs! Detta gäller ej avtalskunder/återförsäljare.

 
Reklamation och returrätt
Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

Felbeställning
Om du beställt fel vara och inte kontaktat oss innan varan skickas då får du stå för returfrakt-hanteringsavgift och ny frakt om du vill att vi byter det

Feladress
Om du anget fel adress eller mobilnummer i din order då kan vi inte skicka till en annan adress än det som angets i din beställning. Du kan välja att avbryta ordern innan den skickas. Om du upptäcker att du anget fel adress eller mobilnummer då ditt paket redan är skickat får du stå för kostnader som tillkommer pga av detta
 
Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. (Obs! det gäller ej vid special beställda varor) Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Det förutsätter dock att varan inte har använts och att den återsänds i samma skick som den skickades ut i tillsammans med originalförpackningen. Naturligtvis får inte godiset vara öppnat. Förpacka varan väl och returnera den till oss du får själv stå för returfrakten och eventuell frakt återbetalas ej.

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 12-14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.
 
Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
 
SMS-utskick
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.